CRM - Customer Relationship Management - ügyfélkapcsolat kezelés
----------------------------------------------------------------------------------------
- Egy cég partnerei felé irányuló folyamatainak leírására vonatkozik.
- A CRM software célja, hogy ezeket a folyamatokat támogassa, illetve, hogy a jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos információkat tárolja.
- A CRM folyamatok köre magában foglal minden olyan folyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez.
- A CRM softeare-ek a marketing, értékesítés, ügyfélszolgálati és call center területeket támogatják.
Egy CRM program általában képes a következőkre:
- Ügyfél, potenciális ügyfél és kapcsolattartó adatok kezelése
- Marketing kampányok kezelése
- Értékesítési, üzleti lehetőségek kezelése
- Ügyfélszolgálati ügyintézés kezelése
- Call Centerekben folyó ügyfélszolgálati munka kezelése
- Adatok riportolása és ellenőrzése
Vannak olyan ERP alkalmazások, amelyek integrálva tartalmaznak komplett vagy részleges CRM-eket.
Megtalálhatóak a software piacon kész, úgyn. "dobozos" CRM alkalmazások, ilyen pl. Microsoft CRM, Oracle CRM, stb., és léteznek egyedi fejlesztésű rendszerek is.
- Egy korszerű CRM-nek összehangoltan kell együttműködnie egyéb haladó technikákkal, melyek szoros kapcsolatban állnak az üygfélkiszolgálás folyamatával. Erre tökéletes példa, egy Call Center, ahol a CRM és a telefonos infrastruktúrát üzemeletető hardware és software elemekkel kell együttműködni.
pl.: VoIP (Voice over Internet Protocol)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése