2013. április 25., csütörtök

Média szakosok figyelmébe!

Z generáció

A Z generáció az 1995 után születettek, ún. digitális bennszülöttek, akik már beleszülettek a digitalizált világba. Az angol "zappers", kifejezésből kapták a nevüket, melynek jelentése "kapcsolgató, ugráló". Nem építőkockával játszanak, hanem számítógéppel, játékkonzolokkal. Ez a nemzedék hozzászokott ahhoz, hogy minden mobil, digitalizált. Könnyen eligazodnak ebben a világban, a vérükké vált. Negatív hozadéka, hogy függőséget okoz, másrészt kapcsolataikat is világhálón építik ki, elzárkóznak a külvilágtól. Olyan szavakat, kifejezéseket használnak, amit a korábbi generáció nem ért. Egyszerre több dolog elvégzésére képesek, tévézés, tanulás, internetezés. Figyelmüket több dologra tudják ráirányítani. Ebből kifolyólag nem képesek a logikus gondolkodásra, képzelőerejük sem fejlődött ki rendesen, köszönhetően annak, hogy a meséket már nem felolvassák a szülők, hanem a TV elé ültetik őket. A rájuk bízott feladatokat rugalmasan, mobilan oldják meg, köszönhetően a technológiának. Hogy lépést tudjanak tartani a világgal, gyors döntéseket kell hozniuk, ez nem könnyű feladat, sokat várnak el tőlük, ezt a terhet nem mindenki képes elviselni.

(Forrás: Wikipédia)

Ezt olvassák el: http://media20.blog.hu/2013/04/18/a_boseg_zavara_121#more5232824

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése