2013. április 12., péntek

MT 21 - Médiamenedzsment


A médiatermékek kettős piaca
----------------------------

- A nagyközönség szempontjából a termék lényege az a szellemi tartalom, amely az emberket olvasásra, hallgatásra, nézésre, fogyasztásra ösztönzi. Ennek a tartalomnak a csomagolása a maga fizikai valójában megjelenő termék, ami lehet olyan kézzelfogható, mint egy újság vagy egy magazin, de lehet akár olyan szolgáltatás is, mint pl. egy terjesztett televízióműsor. -> A médiatermék fogalmába beletartozik minden média tartalomszolgáltatás.

- Amit meg kell különbözetetni egymástól az maga a médiatermék (pl. egy hirdetési felület) és azok a termékek, amelyek szükségesek a média fogyasztásához (pl. TV)
-> Ezek előfeltételei bizonyos esetekben a fogyasztásnak.

==> A lakossági készülékállomány nagyban befolyásolja, hogy egy kreatív üzenet milyen konkrét formában vállhat termékké, szolgáltatássá a médiapiacon, milyen sebességű a fogyasztás terjedése a nagyközönség tagjai között.


A médiatermékkel szemben nem csak a nagyközönség támaszt szükségletet, hanem hirdetők is keresik. A hirdetőt nem az érdekli, hogy milyen élményt vagy információt nyújt száméra a médiatermékbe foglalt szellemi tartalom, hanem arra kíváncsi, mekkora és milyen összetételű az egyes médiatermékek közönsége, és hogyan juthat el a saját üzeneteivel (reklám, hirdetés) hozzájuk.

Reklám: a reklám az eladótól a vevő felé irányuló üzleti célú információkibocsátás, annak érdekében, hogy a vásárló attitűdjét és magatartását befolyásolja.

A médiatermékeknek egyszerre két piaca lehet:

1., A nagyközönség (olvasók, hallgatók, nézők)
2., A hirdetők

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése