2013. szeptember 13., péntek

MT21 - Flash 1.

Animációkészítés
----------------

- Az animációk hasonlóak, mint a filmek. Képkockák megfelelően gyors vetítéséből ered az az érzetünk, hogy valamilyen folyamatos mozgás történik. A különbség abban rejlik, hogy a számítógépes animációnal lehetőségünk van mozgásokat modellezni.

Alapfogalmak

- TimeLine -> idővonal, amin az animáció zajlik
- Frame -> az animáció egy kockája, általában itt zajlik a modellezés
- KeyFrame -> Az animáció fix pontjai, olyan kockák, amin mi határozzuk meg, hogy mit akarunk látni.
- FrameRate -> lejátszás sebessége, mértékegysége: FPS (frame/sec) -> azt jelenti, hogy egy másodperc alatt hány db képkocka kerül lejátszásra

Adobe Flash
-----------
- Macromedia volt az eredeti gyártó.

- A Flash egy vektorgrafikus program.

- A Flash saját dokumentum formátuma: *.fla -> ez a file nem publikus formátum, ezt csak a Flash használja.

Publikálási formátumok:

1., Flash Movie -> *.swf
2., HTML -> ilyenkor készít egy html doksit és beleágyazza az swf file-t.
3., GIF -> Animated GIF (max. 256 színt tárol)
4., QuicTime Movie -> *.mov
stb., 
5., Windows Projektor -> .exe (ez minden előfeltétel nélkül mozgatható, mert minden olyan gépen működik, ahol .exe file-ok futtathatóak (hatalmas méretű)
6., Macintosh Projektor -> .app (régi verziókban *.hqx)

Exportálni is lehet  akövetkező formátumokat:
1., Flash Video -> *.flv
2., Windows AVI -> *.avi

A Flash CS3-tól kezdve a beimportált .jpg képek tömörítéséhez a JPEG2000 tömörítési eljárást használja, ami garantálja a raszteres objektumok kis méretét.

- Sok esetben a Flash-t úgyn. mozgó hirdetések (bannerek) megalkotására használják.
- A bannereknek léteznek szabványos méreteik:
- álló: 120x240 px
- fekvő: 468x60 px
- Azokon a helyeken, ahol szabvány szerint alkalmaznak bannereket, ott minden banner maximális foglalási mérete 30 kbyte lehet.

A Flash-nek van egy saját programozási nyelve: ActionScript

- Az AS futásához, csak úgy, mint minden más nyelvnél szükség van egy úgyn. FrameWork-re, ami egyfajta futási környezet.
Az alapértelemezett framework FlashPlayer.

Lézetik három verzió ActionScriptből:

1.0 - Framework: Flash Player
2.0 - Framework: Flash Player
3.0 - Frameworkből van kettő: - desktop program - Adobe AIR
     - mobile program - Flash Lite
- Az action script a javascript nyelvből lett kialakítva. Vannak olyan Flash animációk, amelyeket külső js file-okkal tudunk vezérelni.


- A Flash megkülönböztet alapobjektumokat és kiemelt objektumokat. A kiemelt obejktumokat szimbólumoknak (Symbols) hívjuk. Ezekkel a kiemelt objektumokkal több funkcionalitást érünk el.

A szimbólumoknak 3 típusa van:

- Graphic
- MovieClip
- Button

(Megjegyzés:

A Flash a dokumentumot Stage-nek hívja.
Gyorsbillentyűk:

F5 - egy kocka beszúrása
F6 - előző kulcskocka másolása
F7 - üres kulcskocka beszúrása
F8 - Szimbólummá konvertálás
F9 - Action paletta megjelenítése

CTRL+L, vagy F11, vagy a Window menü -> Library parancsa hívja meg a Library-t, ami egy belső tároló a Flash dokumentumon belül. Ebben a tárolóban helyezünk el minden olyan objektumot, amit az animáció készítés során felhasználunk. Pl. ha beszúrúnk egy képet, akkor azt a library-ben tároljuk.)

Ha többet szeretnél tudni erről, nézd meg ajánlott Flash tanfolyamunkat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése