2013. február 14., csütörtök

MT 11 - Médiatörvény


Kereskedelmi közlemények
------------------------

24. §

1., A médiaszolgáltatásban közzétett kereskedelmi közlemény

a., nem sértheti az emberi méltóságot
b., nem tartalmazhat és nem támogathat a nemen, faji vagy etnikai származáson, nemzetiségen, valláson vagy világnézeti meggyőződésen, fizikai vagy szellemi fogyatkozáson, életkoron vagy szexuális irányultságon alapulp hátrányos megkülönböztetést.
c., közvelenül nem szólíthat fel kiskorúakat valamely áru megvásárlására vagy bérbevételére, illetve szolgáltatás igénybevételére.
d.,közvetlenül nem szólíthat fel kiskorúakat arra, hogy rábeszéljék szüleiket vagy másokat a reklámozott árú megvásárlására, vagy szolgáltatás igénybevételére
e., nem használhatja ki a kiskorúak, szüleik és tanáraik iránti bizalmát, továbbá a kiskorúak tapasztalatlanságát és hiszékenységét.
f., indokolatlanul nem ábrázolhat kiskorút veszélyes helyzetben
g., Nem fjezhet ki vallási, lelkiismereti, illetőleg világnézeti meggyőződést
h., nem sértheti nemzeti jelkép méltóságát vagy vallási meggyőződést

2., Alkohol tartalmú italokra vonatkozó kereskedelmi közlemény

a., nem célozhat kifejezetten kiskorúakat
b., nem ábrázolhat alkohot fogyasztó kiskorút
c., nem ösztönözhet az ilyen italok mértéktelen fogyasztására
d., nem ábrázolhatja a túlzott alkohol fogyasztást pozitív, az alkohol fogyasztástól való tartózkodást negatív megvilágításban
e., kiemelkedő fizikai telejsítményt vagy járművezetést nem mutathat be alkohol tartalmú italok fogyasztásának hatásaként.
f., nem kelthet olyan benyomást, hogy az alkohol tartalmú italok fogyasztása hozzájárul a társadalmi vagy szexuális sikerekhez.
g., nem állíthatja, hogy az alkohol tartalmú italok fogyasztásának serkentő vagy nyugtató hatása van, vagy bármilyen jótékony egészségügyi hatása
h., nem kelthet olyan benyomást, hogy az alacsony alkohol tartamű italok fogyasztása esetén a túlzott alkohol fogyasztás elkerülhető, illetve, hogy a magas alkohol tartalom az ital pozitív tulajdonsága

25. §

A kereskedelmi közlemény megrendelője, továbbá az akinek ezen közzétételhez érdeke fűződik, nem gyakorolthat szerkesztői befolyást a médiaszolgáltatásra. - kivétel a közzététel időpontja.

A médiaszolgáltatások és a műsorszámok támogatása

2., A támogatott médiaszolgáltatás vagy műsorszám esetén a támogató megnevezése történhet a támogató vagy az általa megjelölt más vállalkozás neve, védjegye és egyéb, a támogatóra vagy az általa megjelölt más vállalkozásra utaló jelzés, termékére, tevékenységére vagy szolgáltatására való utalás vagy ezek megkülönböztető jele, logója közzétételével, illetve feltüntetésével.

3., A műsorszámok támogatásának közzététele a támogatott műsorszám jellegét és tartalmát nem sértő módon a műsorszámmal egyidejűleg, a műsorszámot megelőzően és a végét követően történhet.


27. §

1., Nem támogathat médiaszolgáltatást, illetve műsorszámot

a., párt, politikai mozgalom
b., dohányterméket gyártó vállalkozás

2., Olyan vállalkozás sem támogathat médiaszolgáltatást, akinek bármilyen köze van az 1 pontban meghatározott szervezetkhez.

3., Gyógyszer vagy gyógyászati termék gyártója vagy forgalmazója csak olyan termékeket jeleníthet meg, amelyek orvosi rendelvény nélkül is kaphatók.

4., A támogató megnevezésében nem szerepelhet párt vagy politikai mozgalom neve, jelszava, embélmája.

5., Közvetített eseményen megjelenik bármilyen céglogó, embléma, illetve név, oly módon, hogy az nem kap kifejezetten nagy hangsúlyt a közvetítés során, valamint a médiaszolgáltató nem kap érte ellenszolgáltatást, akkor az nem minősül burkolt kereskedelmi közleménynek.

28. § 

Audiovizuális médaszolgáltatásban nem támogatható:

a., hírműsorszám és politikai tájékoztató
b., nemzeti ünnepek hivatalos eseményeiről tudósító műsorszám

Termékmegjelenítés a műsorszámokban

30. §

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése