2012. szeptember 21., péntek
Médiaismeret MT11
A médiabefogadás szociális és szocializációs kontextusa
- Saját korunkban a gyermekek olyan otthonokban nőnek fel, ahol tömeggyártású mesék, és gyermekműsorok veszik őket körbe, így a fejlődés szakaszainak jelentős résztvevője a média befogadása, így gyakorlatilag a szocializációs eszközök egyik elemi közvetítője lett a média.
--> A gyermekek médiafogyasztása közben egyfajta valóságkonstrukció jön létre.
Valóságkonstrukció: életmódokat, jellemeket rajzol fel, értéket és értéktelenséget mutat be--> befolyásolja az egyének attitűdjét, ismereteit és szociális viselkedését.
Gyermek és fiatalok = védtelen médiafogyasztók
- A televíziós hatás összetevői:
- időráfordítás
- életkor
- társadalmi státusz
- nemek
-> A szülők és a család szerepe:
- Viselkedés: engedélyezés és tiltás -> ritkán ajánlanak a szülők műsorokat, és mégritkábban tiltanak műsorokat.
- közös tévénézés -> a műsorok magyarázata, DE: van egy fajta tudatalaltti közvetítése, ami azt mutatja a gyermeknek, hogy ez egy jó közös program, és tv-t nézni teljesen természetes és a benne lévő tartalmak mindenkinek szólnak.
!!! FONTOS !!! Sok esteben a közös családi tv nézés nem jár magyarázattal, sőt nem jár semmilyen kommunikációval, így a tv nézés fontos családi programmá válik. -> Személytelenné válik a család együtt töltött idejének nagy része. -> Íme a média szociális hatása.
- Társadalmi státusz szerepe
- Iskolai végzettség
- Foglalkozás
- Jövedelem
- Általános vélemények
- Milyen értékrendet közvetít a film a gyermekek számára?
- Mi lenne a feladata egy szülőnek, ha a filmet együtt nézné gyermekével?
- Mik azok a momentumok, amelyeket mindenképp magyaráznia kellene?
- "Személyiség" elemzés: 3 csoportban
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése