2012. szeptember 12., szerda

MT11 - Médiaismeret

Médiaismeret
------------

roszlergeza.blogspot.hu

Média: gyüjtő fogalom, pl.: TV, Rádió, Internet, Sajtó, Plakátok, grafikai hirdetések, Internetes hirdetések (bannerek)

A médiáknak komoly szociális és társadalmi szerepük van.

TV-t vizsgáljuk, mint médiát, akkor a következő szempontok alapján kell megtennünk:

TV-ben általában nem műveket sugároznak, hanem műsorokat.

- Milyen korosztálynak szól? 0-x

Időráfordítás:

0-2 alacsony
2-6 magas
6-14 visszaesés
15-18, 19 visszaesés
25-30 emelkedés
.
.
.
66 éves-- a legmagasabb

Műsorok
-------
- Nézettség-> Profit orientált magatartás
-->Trendek!
- Politika
- Az adott műsor bekerülési költsége. (Olcsó
sorozatok, belső előállítású műsorok) -->saját gyártású sorozatok
- Az adott akualitások (pl. sport események, vismajorok)
- Közvetlen bevételt hozó műsorok (reklámok, tv shop)

Sorozatok:
----------

- Életszerű sorozatok függősége azon alapszik, hogy azonosulunk a helyzetekkel, szereplőkkel és szituációkkal. Hatására egy folyamatos függőség alakul ki bennünk. (Hogy általában a sorozat epizódjai között meghirdetett reklámok a legdrágábbak.)

TV reklámok:
------------

- Hangsúlyosak, tele olyan motívumokkal, melyek a figyelemfelkeltést szolgálják.

(Megjegyzés: Általában nagyobb cégek reklámoznak, visszaköszönnek a gyakran látott arculati elemek.)

- Sorozat függőség "vadász" reklámok. Átlag karakterek, átlag megjelenések, és történet szerű pillanatok jellemzik ezeket. Tovább folytatott változata, amikor maga a reklám egyfajta sorozatnak fogható fel, ahol a lényeg az ún. utolsó reklám epizódban körvonalazódik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése