Médiaismeret
------------
roszlergeza.blogspot.hu
Média: gyüjtő fogalom, pl.: TV, Rádió, Internet, Sajtó, Plakátok, grafikai hirdetések, Internetes hirdetések (bannerek)
A médiáknak komoly szociális és társadalmi szerepük van.
TV-t vizsgáljuk, mint médiát, akkor a következő szempontok alapján kell megtennünk:
TV-ben általában nem műveket sugároznak, hanem műsorokat.
- Milyen korosztálynak szól? 0-x
Időráfordítás:
0-2 alacsony
2-6 magas
6-14 visszaesés
15-18, 19 visszaesés
25-30 emelkedés
.
.
.
66 éves-- a legmagasabb
Műsorok
-------
- Nézettség-> Profit orientált magatartás
-->Trendek!
- Politika
- Az adott műsor bekerülési költsége. (Olcsó
sorozatok, belső előállítású műsorok) -->saját gyártású sorozatok
- Az adott akualitások (pl. sport események, vismajorok)
- Közvetlen bevételt hozó műsorok (reklámok, tv shop)
Sorozatok:
----------
- Életszerű sorozatok függősége azon alapszik, hogy azonosulunk a helyzetekkel, szereplőkkel és szituációkkal. Hatására egy folyamatos függőség alakul ki bennünk. (Hogy általában a sorozat epizódjai között meghirdetett reklámok a legdrágábbak.)
TV reklámok:
------------
- Hangsúlyosak, tele olyan motívumokkal, melyek a figyelemfelkeltést szolgálják.
(Megjegyzés: Általában nagyobb cégek reklámoznak, visszaköszönnek a gyakran látott arculati elemek.)
- Sorozat függőség "vadász" reklámok. Átlag karakterek, átlag megjelenések, és történet szerű pillanatok jellemzik ezeket. Tovább folytatott változata, amikor maga a reklám egyfajta sorozatnak fogható fel, ahol a lényeg az ún. utolsó reklám epizódban körvonalazódik.
------------
roszlergeza.blogspot.hu
Média: gyüjtő fogalom, pl.: TV, Rádió, Internet, Sajtó, Plakátok, grafikai hirdetések, Internetes hirdetések (bannerek)
A médiáknak komoly szociális és társadalmi szerepük van.
TV-t vizsgáljuk, mint médiát, akkor a következő szempontok alapján kell megtennünk:
TV-ben általában nem műveket sugároznak, hanem műsorokat.
- Milyen korosztálynak szól? 0-x
Időráfordítás:
0-2 alacsony
2-6 magas
6-14 visszaesés
15-18, 19 visszaesés
25-30 emelkedés
.
.
.
66 éves-- a legmagasabb
Műsorok
-------
- Nézettség-> Profit orientált magatartás
-->Trendek!
- Politika
- Az adott műsor bekerülési költsége. (Olcsó
sorozatok, belső előállítású műsorok) -->saját gyártású sorozatok
- Az adott akualitások (pl. sport események, vismajorok)
- Közvetlen bevételt hozó műsorok (reklámok, tv shop)
Sorozatok:
----------
- Életszerű sorozatok függősége azon alapszik, hogy azonosulunk a helyzetekkel, szereplőkkel és szituációkkal. Hatására egy folyamatos függőség alakul ki bennünk. (Hogy általában a sorozat epizódjai között meghirdetett reklámok a legdrágábbak.)
TV reklámok:
------------
- Hangsúlyosak, tele olyan motívumokkal, melyek a figyelemfelkeltést szolgálják.
(Megjegyzés: Általában nagyobb cégek reklámoznak, visszaköszönnek a gyakran látott arculati elemek.)
- Sorozat függőség "vadász" reklámok. Átlag karakterek, átlag megjelenések, és történet szerű pillanatok jellemzik ezeket. Tovább folytatott változata, amikor maga a reklám egyfajta sorozatnak fogható fel, ahol a lényeg az ún. utolsó reklám epizódban körvonalazódik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése