Minőségirányítás
----------------
- Vállalati működéseket és ügyviteleket olyan rendszerbe foglalunk, ami a lehető legjobb a fogyasztók számára, és ha ezt sikerült elérnünk, akkor egy tanúsítvány segítégével közzétesszük.
- Tevékenység függetlenül tanúsít.
Pozitívumai:
- Prestige (partner cégeknek információ, pl.: beszállítók, értékesítési partnerek, stb.)
- Sok esetben európai illetve hazai pályázatokra is csak olyan vállaltok pályázhatnak, amelyek minősítve vannak.
- A minősítéshez szükséges kritériumok betartása hosszútávon egyértelműen elégedett fogyasztókat fog eredményezni.
- Vállalat vezetősége felé egyfajta riportolás zajlik, aminek megfelelő feldolgozásával döntés elkőszítés jön létre.
ISO 9000 szabványsorozat
------------------------
ISO - (International Organization for Standardisation) - Nemzetközi Szabványügyi Hivatal
- 1987-ben jött létre, ebben az évben jöttek létre még a 9000-es családba tartozó ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 és ISO 9004 sorozatok. Ezek módosítva lettek 1994-ben majd 2000-ben átalakításon estek át. -->ISO 9001 maradt, ennek az utolsó módosítása 2008-as.
ISO 9000:2005
MSZ EN 9000:2005 - > Magyarázó szabvány, ami a követelményeket magyarázza és érthetővé teszi.
ISO 9001:2008
MSZ EN ISO 9001:2009 -> Követelmény szabvány -> meghatározza, hogy a minősíteni kívánt vállalat milyen pontos követelményeknek kell megfeleljen ahhoz, hogy megkapja a tanúsítványt.
ISO 9004:2000 -> Fejlesztő szabvány -> Útmutató a teljesítés és a fejlődés tökéletesítéséhez.
ISO 9001:2008 minőségirányítási rendszerszabvány
------------------------------------------------
- Célja: olyan szervezeti rendszer teljesítmény biztosítása, amely időről időre képes a vevők minőséggel kapcsolatos követelményeit kielégítő termékeket és szolgáltatásokat nyújtani. (függetlenül a terméktől, illetve szolgáltatástól.) NEM terméket minősít, hanem szervezetet.
- A minőségirányítás 8 alapelve:
1., Vevőközpontú szervezet (Ettől függ a cég jövője.)
2., Vezetési kultúra (erőforrások biztosítása, célok meghatározása, és annak biztosítása, hogy a munkavállalók meg tudják valósítani a célokat.)
3., Munkatársak bevonása (Mindenki fontos, és érezze annak is magát, tudja és ismerje a vállalat céljait, mert csak így tudja hozzásegíteni a céget a célok elérésében.)
4., Folyamatszemléletű megközelítés -> rendszerszemléletet igényel, hiszen a vállalat ügyvitelét részenként kell vizsgálni és elemezni.
5., Rendszerszemléletű irányítás -> A folyamatok kölcsönhatásait kell tudni értelmezni.
6., Folyamatos fejlesztés
7., Tények alapján történő döntéshozatal
8., Kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolatok -> itt dokumentálva kell legyen minden olyan pozitívum, ami miatt a meglévő szállítói kapcsolatainkat használjuk, bármikor, bárhova, gyorsan, megbízhatóan, stb.
==> Ha egy cég a fenti alapelveket alkalmazza, akkor megfelel a minősítésnek, és ezáltal olyan termékeket, illetve szolgáltatásokat állít elő, amelyek:
- megfelelnek a vevők elvárásainak és igényeiknek
- megfelelnek a vonatkozó jogszabályoknak is.
---> Aki jól alkalmazza a szabványt az a következő előnyökhöz jut:
- piaci verseny előny
- tényszerű vezetői információk
- szabályozottabb termelés
- hatékonyabb irányítás és munkavégzés
- hatékonyabb, szervezettebb belső működés
- csökkenő üzemeltetési költségek
- minőségösztönző hatás a beszállítói körre
- kialakul a folyamatos fejlődés igénye
Szabványjelölések magyarázata:
MSZ EN 10025:2005 -> MSZ -nemzeti jel, EN - európai jel, 10025 megkülönböztető szabványszám, :2005 kibocsátás éve
ISO -> nemzetközi szabvány
MSZ -> Magyar Szabványügyi Testület
IEC -> International Electrotechnical Commission) !! Elektrotechnika területén nincs ISO, hanem IEC
Megjegyzés: MSZ EN -> honosított európai szabvány
MSZ EN ISO -> honosított nemzetközi szabvány, ami Európában is elfogadott.
----------------
- Vállalati működéseket és ügyviteleket olyan rendszerbe foglalunk, ami a lehető legjobb a fogyasztók számára, és ha ezt sikerült elérnünk, akkor egy tanúsítvány segítégével közzétesszük.
- Tevékenység függetlenül tanúsít.
Pozitívumai:
- Prestige (partner cégeknek információ, pl.: beszállítók, értékesítési partnerek, stb.)
- Sok esetben európai illetve hazai pályázatokra is csak olyan vállaltok pályázhatnak, amelyek minősítve vannak.
- A minősítéshez szükséges kritériumok betartása hosszútávon egyértelműen elégedett fogyasztókat fog eredményezni.
- Vállalat vezetősége felé egyfajta riportolás zajlik, aminek megfelelő feldolgozásával döntés elkőszítés jön létre.
ISO 9000 szabványsorozat
------------------------
ISO - (International Organization for Standardisation) - Nemzetközi Szabványügyi Hivatal
- 1987-ben jött létre, ebben az évben jöttek létre még a 9000-es családba tartozó ISO 9001, ISO 9002, ISO 9003 és ISO 9004 sorozatok. Ezek módosítva lettek 1994-ben majd 2000-ben átalakításon estek át. -->ISO 9001 maradt, ennek az utolsó módosítása 2008-as.
ISO 9000:2005
MSZ EN 9000:2005 - > Magyarázó szabvány, ami a követelményeket magyarázza és érthetővé teszi.
ISO 9001:2008
MSZ EN ISO 9001:2009 -> Követelmény szabvány -> meghatározza, hogy a minősíteni kívánt vállalat milyen pontos követelményeknek kell megfeleljen ahhoz, hogy megkapja a tanúsítványt.
ISO 9004:2000 -> Fejlesztő szabvány -> Útmutató a teljesítés és a fejlődés tökéletesítéséhez.
ISO 9001:2008 minőségirányítási rendszerszabvány
------------------------------------------------
- Célja: olyan szervezeti rendszer teljesítmény biztosítása, amely időről időre képes a vevők minőséggel kapcsolatos követelményeit kielégítő termékeket és szolgáltatásokat nyújtani. (függetlenül a terméktől, illetve szolgáltatástól.) NEM terméket minősít, hanem szervezetet.
- A minőségirányítás 8 alapelve:
1., Vevőközpontú szervezet (Ettől függ a cég jövője.)
2., Vezetési kultúra (erőforrások biztosítása, célok meghatározása, és annak biztosítása, hogy a munkavállalók meg tudják valósítani a célokat.)
3., Munkatársak bevonása (Mindenki fontos, és érezze annak is magát, tudja és ismerje a vállalat céljait, mert csak így tudja hozzásegíteni a céget a célok elérésében.)
4., Folyamatszemléletű megközelítés -> rendszerszemléletet igényel, hiszen a vállalat ügyvitelét részenként kell vizsgálni és elemezni.
5., Rendszerszemléletű irányítás -> A folyamatok kölcsönhatásait kell tudni értelmezni.
6., Folyamatos fejlesztés
7., Tények alapján történő döntéshozatal
8., Kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolatok -> itt dokumentálva kell legyen minden olyan pozitívum, ami miatt a meglévő szállítói kapcsolatainkat használjuk, bármikor, bárhova, gyorsan, megbízhatóan, stb.
==> Ha egy cég a fenti alapelveket alkalmazza, akkor megfelel a minősítésnek, és ezáltal olyan termékeket, illetve szolgáltatásokat állít elő, amelyek:
- megfelelnek a vevők elvárásainak és igényeiknek
- megfelelnek a vonatkozó jogszabályoknak is.
---> Aki jól alkalmazza a szabványt az a következő előnyökhöz jut:
- piaci verseny előny
- tényszerű vezetői információk
- szabályozottabb termelés
- hatékonyabb irányítás és munkavégzés
- hatékonyabb, szervezettebb belső működés
- csökkenő üzemeltetési költségek
- minőségösztönző hatás a beszállítói körre
- kialakul a folyamatos fejlődés igénye
Szabványjelölések magyarázata:
MSZ EN 10025:2005 -> MSZ -nemzeti jel, EN - európai jel, 10025 megkülönböztető szabványszám, :2005 kibocsátás éve
ISO -> nemzetközi szabvány
MSZ -> Magyar Szabványügyi Testület
IEC -> International Electrotechnical Commission) !! Elektrotechnika területén nincs ISO, hanem IEC
Megjegyzés: MSZ EN -> honosított európai szabvány
MSZ EN ISO -> honosított nemzetközi szabvány, ami Európában is elfogadott.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése