2012. október 19., péntek

MT 21 - Médiatörvény


Műsorkvóták

20. § 

1., A médiaszolgáltató

a., lineáris audiovizuális médiaszolgáltatása évi teljes műsorrendjének több mint felét európai művek, több mint harmadát magyar művek bemutatására köteles fordítani.

b., lineáris audiovizuális médiaszolgáltatása évi teljes műsorrendjének legalább 10%-át olyan európai mű, legalább 8 %-át olyan magyar mű bemutatására köteles fordítani, amelyet tőle független műsorkészítővel készíttetett, vagy független műsorkészítőtől 5 évnél nem régebben készült műként szerzett be.

2., lekérhető audiovizuális médiaszolgáltatása kínálatában egy adott naptári évben elérhetővé tett műsorszámok egybeszmámított időtartamának több mint negyedét magyar műnek kell kitennie.

3., A közszolgáltató médiaszolgáltató lineáris audiovizuális médiaszolgáltatása évi teljes műsorrendjének

a., több mint 60%-át európai művek
b., több mint felét magyar művek
c., több mint harmadát tőle független készítésű (5 évnél nem régebbi)
d., több mint negyedét, tőle független magyar készítésű művek (5 évnél nem régebbi)
bemutatására köteles fordítani.

21. §

1., A lineáris rádiós médiaszolgáltatásban a zenei művek közzétételére szánt műsoridő legalább 35%-át magyar zenei művek bemutatására kell fordítani.

2., Ezek legalább 25%-a 5 évnél nem régebbi.

22. § 

1., 20-21. §-ban meghatározottak nem vonatkoznak

a., a kizárólag reklámozásra és televíziós vásárlás közzétételére szolgáló médiaszolgáltatásra.

Kereskedelmi közlemények
------------------------

23. § A médiszolgáltatásban közzétett kereskedelmi közleményekre alkalmazni kell a 20. §-t.

24. §

1., A médiaszolgáltatásban közzétett kereskedelmi közlemény
a., nem sértheti az emberi méltóságot
b., nem tartalmazhat a nemen, faji vagy etnikai származáson, nemzetiségen, valláson vagy világnézeti meggyőződésen, fizikai vagy szellemi fogyatékosságon, életkoron vagy szexuális irányultságon alapuló hátrányos megkülönböztetést.
c., közvetlenül nem szólíthat fel kiskorúakat valamely áru megvásárlására, bérbevételére, illetve szolgáltatás igénybevételére
d., közvetlenül nem szólíthat fel kiskorúakat arra, hogy rábeszéljék szüleiket vagy másokat a reklámozott termék megvásárlására vagy szolgáltatás igénybevételére.
e., nem használhatja ki a kiskorúaknak a szüleik, tanáraik és más személyek iránti bizalmát, továbbá a kiskorúak tapasztalatlanságát és hiszékenységét
f., indokolatlanulá nem ábrázolhat kiskorút veszélyes helyzetekben
g., nem fejezhet ki vallási, lelkiismereti, illetve világnézeti meggyőződést, kivéve a vallási tematikájú tematikus médiaszolgáltatásban közzétett kereskedelmi közleményt
h., nem sértheti nemzeti jelkép méltóságát, vagy vallási meggyőződését.

2., Az alkoholtartalmú italokra vonatkozó, médiaszolgáltatásban közzétett kereskedelmi közlemény
a., nem célozhat kifejezetten kiskorúakat
b., nem ábrázolhat alkoholt fogyasztó kiskorút
c., nem ösztönözhet az ilyen italok mértéktelen fogyasztására
d., nem ábrázolhatja a túlzott alkhol fogyasztást pozitív, az alkoholfogyasztástól való tartózkodást negatív megvilágításban
e., kiemelkedő fizikai teljesítményt vagy járművezetést nem mutathat be alkoholtartalmú italok fogyasztásának hatásaként
f., nem kelthet olyan benyomást, hogy az alkoholtartalmú italok fogyasztása hozzájárul a társadalmi vagy sexuális sikerekhez.
g., nem állíthatja, hogy az alkoholtartalmú italok fogyasztásának serkentő, nyugtató vagy bármilyen jótékony egészségügyi hatása van, illetve, hogy az alkoholtartalmú italok személyes problémák megoldásának egyik eszközét jelentik.

25. §

A kereskedelmi közlemény közzétételének megrendelője, továbbá az, akinek ezek közzétételéhez érdeke fűződik, nem gyakorolhat szerkesztői befolyást - a közzététel időpontja kivételével - a médiaszolgáltatásra.


A médiaszolgáltatások és a műsorszámok támogatása
-------------------------------------------------

folyt.köv.a

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése